داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون


1402/06/14

دسترسی سریع


داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون

بعد از مناظره آخر کلینتون با ترامپ بحث پیش‌بینی‌ها داغ شده است و تقریباً هرروز خبر پیشی گرفتن یکی از این نامزدها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. خارج از این مباحث ما در پروژه‌ای آمدیم هشتگ #debate را مورد تحلیل و آنالیز قرار دادیم در واقع به داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون پرداختیم تا واکنش کاربران را نسبت به این موضوع جویا شویم.

جمع‌آوری داده

برای به دست آوردن داده‌های موجود در هشتگ #debate با استفاده از کتابخانه tweepy در پایتون داده‌ها را جمع‌آوری کردیم. بازه زمانی جمع‌آوری این داده‌ها ۳۰ دقیقه قبل از شروع مناظره و ۴۵ دقیقه بعد از مناظره بوده است. که در این مدت ۲.۵ گیگ داده که تقریباً ۵۰۰ هزار توییت می‌باشد جمع‌آوری گشت. بعد از پاک‌سازی داده‌ها با استفاده از کتابخانه Vader شروع به تجزیه‌وتحلیل احساسات توییت ها کردیم.

نتایج تحلیل

همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید در ۳۰ دقیقه ابتدایی مناظره میزان توییت ها در حال افزایش است اوج این افزایش در حدود ساعت ۹:۱۳PM است در این زمان یکی از کاربران از قول ترامپ نظر توهین‌آمیزی نسبت به زنان مطرح کرد و این شروع واکنش دیگر کاربران توییتر بود. rate_of_tweets در نمودار زیر مقایسه ای بین اسامی کلینتون و ترامپ که توسط کاربران استفاده شده است را مشاهده می کنید. trump_v_clinton_mentins اگر به نمودار دقت کنید متوجه می‌شوید در طول مناظره کاربران بیشتر در مورد ترامپ توییت کردند. مورد جالب این نمودار افت ناگهانی توییت های ترامپ بعد از پایان مناظره هست. در نمودار بعدی تحلیل احساسی این هشتگ را بررسی کردیم. با استفاده از کتابخانه Vader این نمودار رسم گردید که هر چه به ۱ نزدیک شویم کاربران احساسات مثبت‌تری از خود نشان داده اند و هرچه به سمت ۱- می رویم احساسات کاربران منفی‌تر می‌شود. vader_sent منفی‌ترین لحظهٔ این مناظره در ۹:۴۰ دقیقه رخ داد در این لحظه هیلاری کلینتون به موضوع سوریه و عراق پرداخته و پیشنهاد ترامپ در رابطه با مهاجرت مسلمانان بوده است. نمودار زیر بیشترین کلمات و اموجی های استفاده‌شده در این مناظره را نمایش می‌دهد. 1

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved