چطور برای یک دیتا آنالیست شدن شروع کنیم؟

1402/06/14

دسترسی سریع


 

پایتون

در قدم اول شما نیاز دارین که پایتون رو تا حد خوبی یاد بگیرین. اینکه پایتون خوبه؟ اسکالا بهتر نیست؟ از کدوم IDE استفاده کنم؟ و حرف‌هایی از این قبیل رو رها کنین. شما الان باید یک چیز رو یاد بگیرین: پایتون. بهتون این قول رو میدم که پایتون اونقدر به دردتون بخوره که اگه بعدا خواستین تا زبان دیگه‌ای رو یاد بگیرین، حس نکنین که وقت‌تون رو تلف کردین. از اینجا تا آخر آموزش هر وقت بحث پایتون شد، منظور نسخه‌ی ۳ پایتونه.

یاد گرفتن پایتون رو میشه به چند مرحله تقسیم کرد:

۱. ساختار زبان. در این مرحله شما باید یاد بگیرین که متغیرها چطور تعریف میشن و چطور میشه داخل پایتون حلقه نوشت یا عبارات شرطی رو تعریف کرد. انواع داده‌ها چطور استفاده میشن و چیزهایی از این قبیل. برای این مرحله من منابع زیر رو پیشنهاد می‌کنم:

۱. لینک -> Kaggle جاییه که میتونه براتون کم‌کم جای بهشت رو بگیره. فعلا سعی کنین این آموزش پایتونش رو تا ته برین. احتمالا علاقه داشته باشین روی سیستم خودتون یچی شبیه اون ابزاری که کگل بهتون ارائه میده رو داشته باشین که این لینک میتونه براتون مفید باشه. ۲. لینک -> از این لینک اون قسمت که نوشته Learn the Basics رو هر جا نیاز داشتین نگاه کنین.

۲. شی‌گرایی در پایتون. میدونم! شما نمیخواین جنگو یا فلسک یاد بگیرین! ولی برای مرحله‌ی بعدی ما نیاز داریم که بدونیم اصن شی چیه و داخل پایتون چطور میشه ازش استفاده کرد. داخلش چه خبره و در نهایت چطور میشه از یه شی دیگه ارث برد و چیزای جدید ساخت. به نظرم برای این مرحله از این منبع میشه استفاده کرد:

لینک -> این لینک دید کلی و خوبی ارائه میده. سعی کنین هی کلاس‌های مختلف با متدهای مختلف بسازین و شروع کنین باهاشون ور رفتن. اونقدر این کار رو انجام بدین تا روال شه ماجرا.

۳. استفاده از کتابخونه‌ها. این کاربردی‌ترین بخشیه که شما باهاش سر و کله می‌زنین. شما باید بدونین چطور از کدهایی که بقیه نوشتن استفاده کنین تا اون چیزی که میخواین رو بسازین. حالا نه، ولی بعدنا که خفن شدین، نمودار زدین، با ۲۰ تا جدول رل زدین، خوبه کتابخونه‌ها و پکیج‌هایی که نوشتین رو منتشر کنین تا بقیه هم استفاده کنن: جمع به گشادی زنده‌ست. برای این قسمت منابع زیر خوبن:

۱. فعلا در همین حد بدونین که با دستور pip install PACKAGE_FOLAN میشه یه بسته رو نصب کرد. اگه از لینوکس استفاده می‌کنین، در توزیع‌هایی مثل اوبونتو برای پیپِ پایتون ۳ باید از دستور pip3 install PACKAGE_FOLAN استفاده کنین. ۲. لینک -> برای اینکه بعدا بهتر بفهمین ماجرا چیه و چه کارهایی میشه با پیپ کرد.

۴. ساختمان‌های داده در پایتون. شاید مفیدترین کاری که شما در تمام طول عمرتون در یک زبان برنامه‌نویسی انجام میدین، فهمیدن ساختمان‌های داده‌اش باشه. تجربه‌ی تا اینجام بهم میگه وقتی میگیم یچی خیلی سخته و گیجم میکنه، این احتمال خیلی قوی‌ایه که چیزی در مورد اون زبان، علی‌الخصوص به احتمال ۹۹ درصد در مورد ساختمان‌های داده‌شه که برامون گنگه. این کار بیهوده‌ایه که کل یک ساختمان داده رو حفظ باشید، ولی شما باید این رو بدونین که یه ساختمان داده چیه و چه کارهایی میتونه براتون انجام بده. این امر در طول زمان ساخته میشه ولی لینک‌های زیر هم میتونن مفید باشن. همچنین میتونید برای درک موضوع مولفه؛ تحقیقات بیشتری از مقالات مربوط به این موضوع داشته باشید.

۱. لینک -> این لینک جز مستندات خود پایتونه. بازش کنید و سر حوصله کامل هر خطش رو بخونید و ببینید که چی نوشته و اجرا کنید و نتیجه رو ببینید. لازم نیست اونا رو حفظ کنید ولی واجبه به اندازه‌ی کافی وقت بذارید و ببینید ماجرای هر کدوم چیه. ۲. لینک -> شما بعد از خوندن این لینک (و یا سرچ در موردش) باید بتونین فرق بین list و tuple و set رو توضیح بدین و بگین که هر کدوم کجا استفاده میشن و چه کاربردهایی دارن. ۳. لینک -> بخش دوم این لینک هر جا که گیر کردین میتونه راهنمای خوبی باشه براتون. اگه وقت دارین کل این لینک میتونه مفید باشه اصن :)).

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved