مفهوم (بافت)مد

1402/06/14

دسترسی سریع


photo_2016-05-20_00-12-08

در حدی وسیع ، یک کسب و کار در صنعت مد بسته به جایگاه یابی و نوع بازارش محصول محور یا طراحی محور است.

بسیاری از نام های تجاری مد که دارای بازارهای سطح متوسط یا بازارهای گوشه ویژه می باشند (شامل خرده فروش ها )،بر تمایز در طراحی مد ،سبک سازی و تصویر ذهنی جهت توجیه جایگاه ه یابی قیمت یا بازار خود متکی هستند.

چنین رویکردی به شکلی مؤثر بدین معنی است که نام های تجاری انتخاب های مد را به مصرف کنندگان در هر فصل تحمیل می کنند.به علاوه ، از آنجا که مد مصرف شدنی است و اغلب محصولات مد بیش از چند فصل دوام نمی آورند ،مصرف کنندگان به تکرار هر فصل را با یک پرده ی نقاشی سفید (بوم خالی )شروع می کنند.

در حقیقت ،اغلب مصرف کنندگان نمی دانند که قصد دارند با چه محصولی به خرید خاتمه دهند.هنگام خرید برای محصولات مد مصرف کنندگان معمولا ایده ای درباره ی نوع محصولی که می خواهند ( از قبیل کت ،شلوار یا بلوز )و انتخابی در زمینه ی نام های تجاری دارند،اما به ندرت از ایده ی دقیقی درباره ی مدل مشخصی که انتخاب خواهند کرد برخوردارند.این امر به خاطر حق انتخاب گسترده ی موجود برای آنان و تأثیر بازاریابی در نقطه فروش است که تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات در نقطه یفروش جا می گذارد.

این عدم اطمینان یا ابهام در فرآیند انتخاب برای بسیاری از محصولات غیر مد از قبیل غذا و موارد مصرف خانوار متفاوت است .زیرا تصمیمات مصرف کنندگان در این موردها به مراتب قابل پیش بینی تر بوده و از پایایی بیشتری برخوردار است.تصمیم گیری نامطمئن و ناگهانی یا دقیقه ی نودی که بخش ذاتی خرید مد می باشد ،این نکته را برای نام های تجاری مشکل می سازد که با توجه به هر در جه ای از اطمینان به برنامه ریزی در این مورد بپردازند که چگونه مصرف کنندگان رفتار خواهند کرد و به تغییرات جدید فصلی پاسخ خواهند داد .

کسانی که به مطالعه در زمینه ی بازاریابی مد مشغول اند و بازاریابانی که در این زمینه فعالیت می کنند ، می توانند به واسطه ی درک این موضوع که چگونه مصرف کنندگان به تصمیم گیری خرید می پردازند ،منافع زیادی کسب می کنند .

رشته و حوزه ی رفتار خرید مصرفی به خوبی محقق شده و دربردارنده ی مجموعه ی متنوعی از مدل ها و مفاهیم مفیدی است که جنبه های متفاوتی از خرید مصرف کنندگان را تشریح می کنند.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved