صداقت در بازاریابی شبکه ای

1402/06/14

دسترسی سریع


صداقت در بازاریابی شبکه ای

تحقیقات اخیر شرکت CIM نشان می‌دهد که شفافیت و صداقت در بازاریابی بازاریاب‌ها در فضای مجازی رو به افول نهاده و این امر می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به برندها وارد آورد. به گزارش به نقل از وب‌سایت Marketing Tech News، شرکت مزبور در همین خصوص یک پژوهش خاص در سال 2014 انجام داد و دو سال بعد همان را تکرار کرد.
.
کریس دالی (Chris Daly) مدیرعامل اجرایی شرکت CIM می‌گوید ما با نگرانی متوجه شده‌ایم که کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از متدهای گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و  این امر می‌تواند زیان‌های بسیار سنگینی به بار آورد.
از آن‌سو، فقط 19 درصد کاربران قادرند میان محتوای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی در این شبکه‌ها تمییز قائل شوند، و حال‌آنکه در پژوهش قبلی CIM در سال 2014، این رقم بالغ‌بر 38 درصد بوده است.
.
25 درصد کاربران یک بررسی (review) جعلی از یک برند در اینترنت مشاهده کرده‌اند درحالی‌که این رقم در سال 2014 فقط 17 درصد بوده است. 21 درصد هم گفته‌اند برندها، کاربران را برای به اشتراک‌گذاری نظرات مثبت در شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کنند، درحالی‌که این موضوع را برای دیگر کاربران آشکار نمی‌سازند. در سال 2014 فقط 14 درصد کاربران چنین نظری داشته‌اند.
.
این آمار زنگ هشداری است در مورد شیوه‌ای که برخی شرکت‌ها و برندها برای بازاریابی محصولات و سرویس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی در پیش‌گرفته‌اند. درواقع ارائه اطلاعات مخدوش، دستکاری‌شده و گمراه‎کننده در این شبکه‌ها یک مشکل بزرگ و رو به رشد در صنعت بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود‌. این فرایند اگرچه ممکن است چند صباحی نام و آوازه برند را ارتقاء بخشد ولی در درازمدت اعتبار آن را مخدوش می‌سازد.
.
38 درصد افراد گفته‌اند اگر آن‌ها پی ببرند که محتوای نشر شده از سوی یک برند غیرواقعی بوده، اعتماد خود را نسبت به آن از دست می‌دهند و یا مانع دریافت پیام از آن برند در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. مدیرعامل اجرایی شرکت CIM می‌گوید باز بودن، شفافیت و صداقت در بازاریابی مشتری محور، برای بازاریاب‌ها و کسب‌وکارها بسیار بهتر است؛ به‌ویژه امروزه که بخشی از تصمیم‌گیری مردم برای خرید، به دریافت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی منوط شده است.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved