راه های تغییر تحقیقات بازار توسط تکنولوژی

1402/06/14

دسترسی سریع


راه های تغییر تحقیقات بازار توسط تکنولوژی

 

از چک کردن یک ایمیل تا ویرایش یک ارائه کسب و کار، تکنولوژی نحوه ی زندگی ما را تغییر داده است. علاوه بر این تکنولوژی تحقیقات بازار  و تحقیق در عملیات را هم تغییر داده است. پیشرفت تکنولوژی به ما کمک میکند تا کارآمدتر و سریعتر باشیم. در تحقیقات بازار، تکنولوژی فرصت بدست آوردن هوش کسب و کار را میسر می سازد.

در برخی جهات تکنولوژی کار تحقیقات بازاریابان را کمی راحتتر می کند. گرچه اشتباهاتی هم وجود دارد که باید از آنها دوری کرد. در این مقاله ۵ راهی که تکنولوژی تحقیقات بازار را تغییر داده است آورده ایم.

۱-    شبکه های اجتماعی

توییتر، فیسبوک، لینکداین و گوگل پلاس در همه ی چشم اندازهایی که تحقیقات بازار در نظر میگیرد گسترش یافته اند.

شبکه های اجتماعی موجب انجام تحقیقات بازاریابی به راه های جدید هیجان انگیز شده اند. همچنین مجموعه مهارت هایی که قبلا وجود نداشته را درخواست میکندند.

شبکه های اجتماعی محیطی را می سازند که بازخورد بدون فیلتر را با بازدهی بالا امکانپذیر می سازد که راهی بسیار عالی برای مدیریت شهرت و آگاه کردن از نام تجاری است. تحقیقات بازار می تواند از قابلیت های پیشرفته ذاتی موجود در شبکه های اجتماعی استفاده کند.آموزش نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیقات بازاریابی اطلاعات بدست آمده از بازار هدف شما را افزایش می دهد.

۲-    بهبود جمع آوری داده ها

یک جریان ثابت استفاده از نرم افزار جدید تا جمع آوری داده ها وجود دارد. خارج از روش های سنتی مانند نظرسنجی ها، مصاحبه ها و گروه های تمرکز، تکنولوژی محققان را قادر کرده است که بسیار هدفمندانه تر اندازه گیری کنند و سریعتر به بازخوردی که میخواهند برسند.  مثلا یک حالت سنج دستگاه های خرده فروشی در فروشگاه ها وجود دارد که تجربه های خرید را شخصی سازی می کند. این یک ابزار قدرتمند برای هر کسب و کار خرده فروشی است که به دنبال افزایش سهم بازار و یادگیری بیشتر درباره ی مشتریان هستند.

۳-    تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته

با افزایش جریان جمع آوری داده ها، توانایی تجزیه و تحلیل داده ها هم به همان اندازه مهم شده است. تکنولوژی تجزیه و تحلیل داده ها را آسانتر و پیجیده تر ساخته است.

با علم تجزیه و تحلیل بهتر می توان در تشدید مدیریت ارتباط با مشتری سود بیشتری به دست آورد. غول ارتباطات تلفن همراه ، O2 از تجزیه و تحلیل پیشرفته برای قدرت نگهداری مشتری و افزایش زمان وفاداری آنها استفاده می کند. با نفوذ روزافزون که بوضوح در تعریف KPI های داده های پیشرفته قرار داده شده است، گزینه های در دسترس شما، شما را در یک موقعیت خوب برای تعیین بهترین گام بعدی سازمان قرار می دهد.

۴-    ایجاد وظیفه های جدید در تحقیقات

پیشرفت تکتولوژی به ناچار مهارت های جدید را درخواست می کند. در بعضی موارد قوانین جدیدی را برای اختصاصی کردن این بخش ها صدا می زند. مشتریان با جهان و عملکرد چندوظیفه ای موجود بر روی دستگاه های موبایل درگیر می شوند و گروه های سازمانی مجبورند با این تغییرات رفتاری انطباق یابند و به دنبال استراتژی های رسیدن به آنها باشند. درنتیجه وظایف جدیدی برای اطمینان از اینکه اطلاعات به دست آمده از شبکه های اجتماعی و دستگاه های موبایل بصورت کارآمد و موثر ترجمه شده اند ساخته شده اند. به عنوان مثال CPO تحلیلی مسئول گرفتن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در کسب و کار است. هنگامی که قضاوت غریزی وجود دارد نقش های جدید باید بر تجزیه و تحلیل پیشرفته برای پیشنهاد بهترین عمل برای سازماندهی تکیه کنند.

۵-    اطلاعات و داده های زیاد در تحقیقات

به عبارت ساده، مقدار زیادی از اطلاعات و داده ها از روش های آنلاین و آفلاین برای تجزیه و تحلیل و فرموله کردن استراتژی ها بدست می آیند. درنتیجه به غربال کردن آنها و دور ریختن داده های  بی ربط  احساس نیاز می شود. البته مطمئنا هنگامی که شما با انباری از داده ها برای تحقیقات بازار روبرو هستید احساس بهتری خواهید داشت. تکنولوژی تاثیر بسیاری بر نحوه ی رسیدن تحقیقات بازار به قابلیت های پیشرفته و رویکرد تکامل یافته ی داده دارد.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved