راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیده‌اید

1402/06/14

دسترسی سریع


راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیده‌اید

 در رابطه با موقعیت جغرافیایی خود صادق باشید

به‌منظور مدیریت کردن انتظارات اجازه دهید تا تمامی مشتریان بالقوه شما از پیش بدانند که موقعیت جغرافیایی شما کجاست. از این طریق به آنها می فهمانید که در این رابطه کاری ملاقات رو در رو ممکن نیست و اینکه تماس ساعت 10 صبح آنها ممکن است توسط شما یا فرد دیگر پاسخ داده نشود چرا که ساعت 10 صبح آنها، در حقیقت ساعت 55 صبح شماست.

البته اغلب بسته به حوزه و صنعت خاصی که در آن حضور دارید مخاطب شما تحقیقاتی را در مورد شما می‌کند و این موجب اطلاع داشتن وی از این موضوع می‌شود اما صادق بودن و اشاره مستقیم داشتن به آن از ابتدا نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.

زمانی برای ارتباط چهره به چهره اختصاص دهید

صبر کنید!!! منظور من از اشاره کردن به نکته بالا کاملاً واضح و مشخص بود. خوشبختانه، فن‌آوری‌هایی از قبیل اسکایپ و … داشتن جلسات زنده را حتی در صورت عدم حضور فیزیکی شما در یک اتاق ممکن ساخته است. پس استفاده از این فن‌آوری یا پیشنهاد ممکن بودن چنین گزینه‌ای  را حتما به اطلاع مخاطب خود برسانید و همواره برای چنین ارتباطی از آمادگی فنی لازم برخوردار باشید. در صورت استفاده از ارتباط ویدئویی اسکایپ توجه داشته باشید که از لباس مناسب استفاده کنید.

باید به‌گونه‌ای موفقیت قبلی خود از راه دور را اثبات کنید

هرزمانی که ارتباطی را با یک مشتری جدید آغاز می‌کنید همواره با منابع کافی برای معرفی مشتریان راضی گذشته خود به مشتری بالقوه جدید را در اختیار داشته باشید خصوصاً اگر مشتری یک فرد مستقل نیست و به نمایندگی از یک شرکت بزرگ با شما مرتبط شده است. حتما از آنها بخواهید تا با یکی از مشتریان راضی شما ارتباط برقرار کنند تا از این طریق به موفقیت‌آمیز بودن و ممکن بودن این ارتباط تجاری از راه دور باور پیدا کنند.

پاسخگو باشید

توجه داشته باشید که این نکته بسیار حائز اهمیت است: خواه مشتری شما فاصله‌ای به‌اندازه یک خیابان از شما داشته باشد یا اینکه در آن‌طرف قاره‌ای باشد که کشور شما در آن واقع‌شده است همواره باید اطلاع‌رسانی‌های کافی در رابطه با پیشرفت کار در اختیار آنها قرار دهید. توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی آنها همه در یک بازه زمانی منطقی از شما پاسخ داده شوند.

در صورت نیاز برنامه زمانی خود را تطبیق دهید

ساعت 9 صبح تا 5 عصر شما ممکن است با ساعت 9 صبح تا 5 عصر آنها متفاوت باشد. به همین دلیل هر از چند گاهی نیاز دارید تا برنامه کاری و زمانی خود را بگونه ای تنظیم کنید : در طی ساعت کاری و فعالیت آنها در دسترس آنها قرار داشته باشید، حتی اگر ساعت طبیعی کار و فعالیت آنها بصورتی است که در حالت نرمال شما در آن ساعت خوب هستید. در حالیکه هیچ نیاز به در دسترس بودن شما در هرروز هفته و بصورت 24 ساعته نیست، اما توصیه می‌شود چنین رویکردی را برای یک یا دو بار در ماه اتخاذ نمایید.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved