خلاصه مقالات واخبار جالب علوم داده در هفته ای که گذشت

1402/06/14

دسترسی سریع


sdata.ir

خلاصه مقالات واخبار جالب علوم داده در هفته ای که گذشت

در این پست قصد داریم خلاصه اخبار و مقالاتی که در هفته ی گذشته در رابطه با علوم داده رخ داده است را برای شما عزیزان باز گو نماییم. پس فراموش نکنید اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • یک chatbot توسط آی بی ام واتسون طراحی شده است که می تواند به تمام سوالات دانش آموزان مثل یک انسان جواب دهد.
  • آنالیز بیگ دیتا و رئیس جمهور بعدی: نامزدهای سیاسی با استفاده از بیگ دیتا خودشان را تبلیغ می کنند. کمپین هایی هستند که مشخصات افراد را جمع آوری می کنند و از این اطلاعات برای فرستادن پیغام مناسب به رای دهندگان استفاده می کنند.
  • آموزش کارمندان برای افزایش بهره وری: شرکت های بزرگ با استفاده از یک پلت فرمی به نام Axonify سطح علمی کارمندان خودشان را افزایش می دهند این نرم افزار با استفاده از داده ها عملکرد یادگیری کارمندان را مورد ارزیابی قرار می دهد و طبق ارزیابی صورت گرفته کارمندان را آموزش می دهد.
  • رانندگی هر فرد مثل اثر انگشت، منحصر به فرد است: گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن و دانشگاه کالیفرنیا به نتیجه جالبی رسیدند آنها در کمال تعجب دریافتند که الگوی رانندگی افراد با هم متفاوت است. این محققان با استفاده از جمع آوری داده ها از روی کامپیوتر های متصل به خودرها دریافتند که افراد هنگام رانندگی به سبک خاص خودشان می رانند. حالا تصور کنید که در آینده ای نزدیک اگر خودرویی به سرقت رود می توان با استفاده از این الگو جلوی سرقت خودرو را گرفت.
  • نقش شگفت انگیز بیگ دیتا در تغییرات آب و هوا: مطالعه بر روی داده ها نشان داد که با چه سرعتی آب و هوای جهانی در حال تغییر است و همچنین محققان دریافتند که صنایع موجب تغییرات سریع آب و هوایی می شوند.
  • راهنمایی به افراد مبتدی برای اتصال به D3.js: D3.js یک کتابخانه مصورساز بسیار قدرتمند است این کتابخانه به شما برای کشیدن نمودارها کمک می کند.
  • رشد روز افزون استفاده از بیگ دیتا در سازمان های اطلاعاتی: سازمان های اطلاعاتی به تدریج از تکنولوژی آنالیز داده ها استفاده کرده اند آنها دریافتند که این روش یکی از موثرترین روش ها برای پیدا کردن تهدیدات و مجرمان است.
  • اولین موتور جستجوگر ویژوال برای نمودارهای علمی: در این موتور جستجوگر از الگوریتم بینایی ماشین استفاده شده است که مقالات علمی را آنالیز و آنها را طبقه بندی می کند و بصورت گرافیکی و همراه با نمودار به کاربران خود نمایش می دهد. برای استفاده از این موتور جستجوگر می توانید به این آدرس www.viziometrics.org مراجعه نمایید.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved