توانایی کار با نرم افزار معاملاتی متاتریدر ، پلاتفرم MT4

1402/06/14

دسترسی سریع


نرم افزار معاملاتی متاتریدر

بروکرها در بازار مبادلات ارز کارگزارانی می باشند که مشتریان خُرد را به بانک ها و موسسات مالی بین المللی متصل می کنند. ایشان با ایجاد شرایط دادوستد برای سوداگران (معامله گران) امکان حضور ایشان را در بورس های بین المللی فراهم می کنند.

با اینکه عمر سوداگری و کسب سود از تغییر نرخ ارزهای مختلف سابقه ای به اندازه اختراع پول دارد ولی حضور عامه مردم و آسان شدن شرایط معامله برای سرمایه گزاران کوچک سابقه ای بیش از ۱۵ سال ندارد. پیشرفت تکنولوژی و آسان شدن ارتباطات باعث فراهم شدن این شرایط برای سرمایه گزاران شده است.

هر بروکر در بازار مبادلات ارز جهت انجام معاملات نیاز به محیطی دارد که بتواند از طریق آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و در عین حال که آنها را از قیمت های خود آگاه می سازد شرایطی را فراهم سازد که بر اساس آن بتوان مراحل انجام یک معامله را به ثبت رساند. اصولا این مراحل شامل دریافت تقاضای پیش خرید و پیش فروش و بستن معاملات می باشد که هر کارگزاری بر روی کالاها یا ارزهای به خصوصی کار می کند که به کاربران خود بر اساس آن سرویس می دهد.

AndroidMeta

برای ارائه این خدمات هر بروکر از محیطی خاص با نام پلتفرم (پایانه معاملاتی)Platform استفاده می کند که ممکن است بروکرهای مختلف از پلتفُرم های مشابهی استفاده کنند. بعضی از این پلت فرم ها در بین کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردارند. هر پلتفُرم امکانات مخصوص به خود را دارد به طوری که در بعضی از آنها فقط امکان انجام معامله وجود دارد و آنالیز بازار و تغییرات قیمت را باید از محل دیگری به دست آورد.

البته پلتفُرم های دیگری وجود دارند که علاوه بر قبول دستورات خرید و فروش، این امکان را به ما می دهند که علاوه بر عملیات ذکر شده، منحنی تغییرات لحظه ای قیمت را دنبال کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در این فضا به تحلیل و آنالیز بازار بپردازیم. برای دستیابی به پلتفُرم مخصوص هر بروکر باید به سایت اینترنتی آن بروکر مراجعه نمود و پلتفُرم را از آنجا دریافت کرد.

نکته قابل ذکر این است که بسیاری از بروکرها بابت استفاده از پلتفُرم هزینه جداگانه ای دریافت می کنند، در حالی که تعداد دیگری از بروکرها، پلتفُرم خود را به رایگان در اختیار مشتریان و حتی عموم قرار می دهند. امکان بسیار جالبی که در اغلب پلتفُرم ها وجود دارد. قابلیت انجام معاملات مجازی در حسابهای دمو (Demo Account)، یعنی بدون واریز هیچگونه مبلغی، در شرایط کاملا واقعی بازار می باشد که باعث می شود افراد مبتدی در شروع کار بدون وارد شدن ضرر به آنها کسب تجربه نمایند.

در این قسمت با آموزش نسخه نرم افزار متاتریدر ۴، شما را با یکی از معروفترین و کاربردی ترین پلتفرم های بروکرها آشنا می کنیم. MetaTrader از معروف ترین نرم افزارهایی است که علاوه بر اینکه رایگان است، نمودارهای قیمت را در اختیار ما قرار می دهد و شرایط دمو را نیز دارا است. این نرم افزار متعلق به شرکت MetaQuotes می باشد که تحت نظر این شرکت بروکرهای بسیاری در بازار مبادلات ارز به مشتریان خود از طریق آن ارائه خدمات می کنند. http://www.metaquotes.net

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved