بازاریابی سازمان و بازاریابی مکان

1402/06/14

دسترسی سریع


بازاریابی سازمان

سازمان ها نیز باید خود را به درستی به مردم معرفی کنند. بازاریابی سازمان یعنی تمام فعالیت هایی که باعث ایجاد، تغییر یا حفظ طرز تلقی، رفتار و برداشت مخاطبان نسبت به سازمان می شود.

مسئولان روابط عمومی سازمان ها بازاریابانی هستند که می توانند سازمان را در جامعه به درستی بشناسند و تصویری مثبت از آن ارائه دهند یا اینکه آن را تضعیف یا بی اعتبار کنند.

بازاریابی جدید بر این باور است که همۀ کارکنان شرکت با روحیۀ بازار گرایی همگانی، بازاریابان سازمان هستند و در ایجاد ذهنیت و تصویری مثبت از سازمان در جامعه نقش مهمی دارند. در بازاریابی سازمان باید تجسم و تصور مردم را نسبت به سازمان به دقت ارزیابی کرد و آن را بهبود بخشید.

بازاریابی مکان

یکی از مهم ترین منابع درآمد بسیاری از کشورها یا شهرها جذب توریست یا گردشگر است. توانایی در بازاریابی مکان ها، بناها، ساختمان های تاریخی و تفریحگاه ها، نیازمند آشنایی با فعالیت های مربوط به آگاه کردن، جلب نظر مردم و جذب آنها و تغییر طرز تلقی آنها از مکان ها و امکانات یک شهر، منطقه یا کشور.

بازاریابی مکان به تحقیق، برنامه ریزی، آموزش، تسهیلات و امکانات گوناگون نیاز دارد. این نوع بازاریابی برای جامعه بسیار ارزنده و مفید است. متاسفانه ایران با اینکه امکانات طبیعی، تاریخی و دیدنی بسیاری دارد نتوانسته است در این نوع بازاریابی نقش مناسبی داشته باشد.

 

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved