اقدامات کلیدی در تحقیقات بازاریابی

1402/06/14

دسترسی سریع


چند اقدام کلیدی در تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی بخش مهمی از هر شغل است که هدف از آن معرفی محصولات یا خدماتی است که نقطه کانونی هر کسب و کاری به حساب می آید. بوسیله تحقیقات بازار میتونید ریسک های شغلی رو به حداقل رسانده ،  فرصت های جدید رو کشف کنید در حالی که به ارتباطات بهتر با مشتریان کمک میکنید. و این نکته مهم است که بدانید تصمیم گیری های خوب شغلی، اساس تحقیقات بازاریابی  هوشمندانه هستند. اینجا به چند اقدام کلیدی در تحقیقات بازار اشاره میکنیم که همه کسب وکارها باید به آنها متعهد باشند:

 تشخیص بازار هدفاهداف بازاریابی را مشخص کنید. مشتری های شما چه کسانی هستند ؟ چقدر روی آنها شناخت دارید ؟  هدف شما از فروش، کسب و کار است یا جلب رضایت مشتریان؟ برای پاسخ به سوالات ذکر شده ابتدا باید ویژگی های کلیدی بازار کار مشخص شود که شامل موارد زیر هستند: ویژگی های جمعیت شناختی شامل: سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات، نژاد، تعداد افراد خانواده ویژگی های جغرافیایی شامل : محله، شهر، همسایگان ویژگی های روان شناختی شامل : موقعیت اجتماعی، سبک زندگی، شخصیت و هویت ، ازرشها و باورها و سطح زندگی ویژگی های رفتاری شامل : الگوی خرید، مصرف، وفاداری و صداقت و گرایش

 ارزیابی عادت هایی که صرف اهداف بازار کار شده

از اطلاعاتی که از مرحله اول بدست آمده استفاده کرده و مشخص کنید که چقدر از اهداف بازار کار خود را صرف تولید یا خدمت و یا احتمالاَ برای خرید و استفاده از آن کرده اید. با پرسش های  مستقیم از اینکه چقدر از مشتریان حاضر به خرج کردن هستند و آیا حاضرند بیش از یک سال از محصولات شما استفاده کنند، قادر خواهید بود در مورد ایده کاری خود امکان سنجی کنید. برای درک بهتر می توانید مقاله تحقیق در عملیات را نیز بررسی کنید.

  شناسایی  ترجیحات مشتریان

فرآیند سه مرحله ای برای ترجیحات مشتری وجود دارد:

1. تمامی آنچه که مشتری با آن درگیر و دغدغه ذهنی او بوده و  باید برطرف شود را شناسایی کنید. 2. سعی کنید از دور به قضیه نگاه کرده و باعث خلق چیزهایی شوید که فکر میکنید میتوانند زحمت  مشتری های پنهانی شما را تخفیف بدهند. 3. محصول یا خدمت را در اختیار مشتریان بگذارید و ازطرز تفکر آنها راجع به محصول قبل از خرید جویا شوید.

خواسته های مشتریان پنهانی شما، نقطه بحرانی برای ارزیابی شغلی شما به حساب می آید . سعی کنید آنها را از نقطه نظر آنچه که در مورد محصول یا خدمت شما می پسندن یا از آن تنفر دارند و فاصله میگیرند شناسایی کنید.

نظرسنجی های رو در رو و تمرکز بر روی مشتریان، ابزاری است که به شما کمک میکند با تشخیص ویژگی های که مشتریان شما ترجیح میدهند فروش را افزایش، و همچنین با تشخیص ویژگی هایی که مشتریان دوست ندارند هزینه ها را کاهش دهید.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved