آینده تحقیقات بازاریابی

1402/06/14

دسترسی سریع


آینده تحقیقات بازاریابی

 

مطابق با گزارش های تهیه شده توسط گوگل، علاقه به استفاده از داده های بزرگ اینترنت ۱۵۹% نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این روند  صنعت را به جایگزین شدن توسط ربات ها، الگوریتم ها و یا چند هواپیمای بدون سرنشین محکوم می کند.

محققان که رشد روش های گوناگون و جنگ بین آنها را برای آینده پیش بینی می کنند معتقدند که آینده تحقیقات بازار به انتخاب بین تکنولوژی یا روش های تحقیقات سنتی نمی پردازد بلکه موضوع واقعی چگونگی استفاده از تکنولوژی برای تبدیل مواد خام بی معنا به یک بینش قابل درک است. آینده ی پژوهش به بحث درباره ی بهترین روش تولید اطلاعات از منابع مختلف می پردازد. ” این موضوع حتی نیاز به فرضیه ندارد زیرا این بینش هم اکنون وجود دارد”

مارک کرشیسنیک، مدیر ارشد تحقیقات بازار جهانی برای الی لیلی در مرکز CLUE واقع در هند آن را ایجاد کرده است. مرکز CLUEE از امکانات مصاحبه ی کیفی بسیار عالی استفاده می کند. اما زیبایی واقعی این است که چگونه اطلاعات جمع آوری شده در CLUE با تمام اطلاعات دیگر لیلی یکپارچه شده است؟

حساب کتابخانه ای focusvision مرکز کلیه مصاحبه هایی که ضبط شده است را ذخیره کرده است. از طریق این پایگاه ویدئوها همراه با دیگر تحقیقات کیفی در سراسر جهان در دسترس است و کارکنان می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این پایگاه شامل اطلاعات تحقیق کمی، پایگاه داده ثبت اختراع، شبکه های اجتماعی، خوراک های خبری، سیستم های اطلاعات کسب و کار داخلی و … است.

این اطلاعات در نوک انگشتان کارمندان است. طرح CSI شامل صفحه نمایش های بزرگ به اندازه دیوار هستند که در یک اتاق بزرگ قرار دارند. این صفحه نمایش ها به لمس حساس هستند و به پایگاه اطلاعات لیلی متصل می باشند. کاربران برای دسترسی به منو به سادگی صفحه نمایش را لمس می کنند و به اطلاعات مختلف از منابع گوناگون دسترسی پیدا می کنند.

ویدئو کلیپ ها، توییت ها، آمار فروش و … روی صفحه نمایش نشان داده می شوند و یک استوری برد چند رسانه ای را ایجاد می کنند که در سراسر جهان مفید هستند و تیم ها از سراسر جهان می توانند از راه دور به تجزیه و تحلیل آنها بپردازند . در واقع صفحه های نمایش از زمان واقعی پشتیبانی می کنند.

به عنوان مثال ذهن امکان ترکیب اطلاعات با بینش را دارد که باعث ایجاد یک چرخه ی کامل به عنوان استوری برد می شود.

از این استوری برد می توان برای ارائه و مرجع آینده افزودن دانش به مخزن اطلاعات لیلی استفاده کرد.

با توجه به گفته های کرشیسنیک سرمایه گذاری در یکپارچه سازی منابع داده ی جمعی لیلی و همچنان ترکیب آنها توسط هنر تکنولوژی امکان پذیر است که باعث کاهش زمان و ازبین بردن تقلید برای شرکت خواهد شد. لیلی قادر به میلیون ها دلار صرفه جویی شد که نهفته در داشتن اطلاعات درست در زمان مناسب می باشد. این اطلاعات قدرت تصمیم گیری و ROI سریع ( نرخ بازگشت سرمایه ) را در این سرمایه گذاری ها امکان پذیر می سازد.

جای تعجب نیست که شرکت های بزرگ از مرکز CLUE درخواست همکاری کنند. همچنین بررسی موضوع مولفه نیز می تواند بسیار کاربردی باشد.

آینده ی تحقیقات بازار بدون شک شامل داده های بزرگ، ربات ها ، برخی الگوریتم ها و شاید یک جفت هواپیمای بدون سرنشین باشد.

همه ی اینها تنها یک گفته نیستند بلکه در آینده فراگیر خواهند شد و در نهایت شکست یا موفقیت آنها در گرفتن تصمیمات درست کمک خواهند کرد.

نظرات

هیچ نظری وجود ندارد.


افزودن نظر

Sitemap
Copyright © 2017 - 2023 Khavarzadeh®. All rights reserved